Almenük »

Kérem, hívjanak vissza!

Vegye fel velünk a kapcsolatot részletes kapcsolatfelvételi űrlapunkon keresztül, vagy adja meg telefonszámát, és visszahívjuk!

Beépíthető redőnyök:

Építőelemek kivitelezésére vonatkozó részletek:

A beépíthető redőnyökre vonatkozó szerkezeti elemek leírása a redőnyökről szóló általános leírásban található. Ezt mindig egyeztetni kell a speciális felhasználási célokkal.

Gurtni (heveder):

Az úgynevezett 23 mm-es normál hevederek használata az elterjedt. Ezt a gurtnit gurtni csévélőre tekerik fel, amit alapesetben a falba süllyesztenek. (süllyesztett gurtni csévélő fali tokkal). Különleges megoldások esetére kaphatók fedeles vagy fedél nélküli (kazettás) falon kívüli gurtni csévélők, vagy gurtni szorítók. Ahhoz, hogy hosszú élettartamot biztosítsunk, a gurtni vezeték elengedésekor annak lehetőleg egyenes vonalban kell lennie, függőlegesen kell állnia, valamint akadálytalanul kell a gurtni csévélőhöz ill. az állító részhez futnia. A falba süllyeszthető gurtni csévélő tokját vagy már a falazat készítésekor előre befalazzák, vagy az erre a célra kialakított kihagyásba illesztik. Amennyiben gurtni csévélő téglát használnak, úgy figyelni kell annak megfelelő elhelyezésére (a heveder tárcsa a kihagyás alatt függőlegesen) és arra, hogy belül sima felülete legyen. Az felhelyezésnél 2 alapformát különböztetünk meg:

A falon:

A gurtni tárcsa a redőnytokban a nyers építési nyílás kihagyásában található. A tervezésnél ügyelni kell arra, hogy a kezelő egységek a legideálisabb helyre kerüljenek, azért hogy a bútorok által a hozzáférhetőség biztosított legyen.

Oldalkávában:

Ezt a megoldást akkor alkalmazzuk, ha nincs kihagyás, vagy ha a köztes falak miatt a gurtni tárcsa és a gurtni bevezető nem eshet egy vonalba. Ekkor ügyelni kell arra, hogy az ablakkeret elég széles legyen, azért hogy a gurtni ne akadályozza az ablakszárny kinyitását. Vezetősíneket szintén ennek megfelelően kell elrendezni.

A gurtni feltekerése vagy külső gurtni csévélővel, vagy az oldalkávába süllyesztett gurtni csévélővel valósul meg. Az oldalsó elrendezésnek az a hátránya, hogy a gurtnit 900-ban meg kell tekerni, és így az használat közben a szélével nekidörzsölődik a gurtni bevezetőnek vagy a gurtni csévélőnek. (csökkenő élettartam, nem esztétikus)

Hajtókaros meghajtás:

Ennél a megoldásnál a hajtókart szintén a falra vagy az oldalkávára kell felszerelni. Hajtókaros megoldás esetén a hajtókarnak mindig egy vonalba kell esnie a tengelymeghajtó egységgel. Csak függőleges irányú eltérés lehetséges.

Bevezetés:

A beépíthető redőnyöknél a kifogástalan és zajszegény működés szempontjából fontos befolyásoló tényező a felső bevezetés helyes kialakítása. A bevezető lehetőleg nagymértékben lekerekített legyen, azért hogy a redőnypáncél a szellőzőnyílásokkal és kerekítéseivel együtt rázkódásmentesen és beakadás nélkül át tudjon rajta csúszni. Kerüljük az úgynevezett felfekvős gördülést, mivel ez a redőnypáncél belső oldalán nyomokat hagy és idővel zajnövelő tényezőként jelentkezik. A vezetősínek bevezetésének, a bevezető léc tengelyközépponttól mért távolságnak lehetőleg minél kisebbnek kell lennie, azért hogy a páncél ne feküdhessen fel a bevezetőre. A hővédelemre vonatkozó követelményeknek való megfeleléshez a páncél kihagyásának nyílásszélessége legfeljebb 10 mm-rel lehet nagyobb, mint a léc névleges vastagsága (lásd redőnyökre vonatkozó irányelvek, normák és irányelvek c. fejezet).

Vezetősínek - Az ablakon való elrendezés:

A vezetősíneket úgy rendezzük el, hogy a redőnypáncél kerettől mért távolsága legalább 15 mm legyen. Azért hogy a redőnypáncél szervízelhető legyen, a vezetősínek hátsó élei közti szélesség mértéke nem lehet nagyobb, mint a redőnyszekrény szerelő fedelének nyitási szélessége. A meghajtás részútban való elrendezésénél ügyelni kell arra, hogy a felgördített redőnypáncélnak elegendő tér maradjon.

Munkálatokra vonatkozó utasítások:

A munkák kiírásánál valamennyi, a normál kivitelen túlmenő követelményt pontosan definiálni kell.